vrijdag 12 november 2010

Walk, rode, etc.

Deel 2

Midden tussen planeten in the American Museum of Natural History tiep ik verder. Ground Zero is Midden in herbouw en de nieuwe WTC torens worden nog hoger. Het worden geen gelijkende torens meer trouwens en ze komen ook niet op dezelfde plek. Waar de torens waren komen twee waterpartijen als monument. Het zal mooi worden denk ik.
Al lopend door deze overweldigende stad kom ik er wel achter dat ik me dagen zou kunnen vermaken door, net zoals ik vaak deed in Amsterdam, mensen te kijken. Wat speelt zich hier veel af. Geen moment voelen we ons onveilig trouwens.
Het is inmIddels donker en we hebben besloten zo'n tour te doen met een open bus. Een makkelijke manier om veel te zien van de schitterend verlichte skyline en vooral het uitzicht vanaf de Manhattan Bridge is ongelooflijk. Wel is het ondanks het mooie weer overdag heeel erg koud en ik was al wat verkouden. Als dat maar goed gaat..De gids weet veel en geeft ook aan dat New York de stad is met de meeste restaurants. "In New York you walk and wat, you walk and you eat again." Het lijkt best te kloppen. Ook wistde gids de nodige plekken aan te wijzen die we uit verhalen kennen.Leuk om te horen al vertelde deze gids ook veel wat ik minder interessant vond zoals hoeveel de studie van zijn dochters had gekost, waar je goed kon eten gebaseerd op hoeveel free meals hij eraan overhield en dat hij dit werk alleen deed voor de healthcare.
Verkleumd zoeken Han en ik een restaurant en komen bij een Iers tentje terecht. Leuk en best lekker. We warmen dan ook weer een beetje op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten