woensdag 10 november 2010

I love the big apple.

Dinsdag 9 november 2010

Ook vandaag waren we weer vroeg op, gezien de tijd dat we gingen slapen natuurlijk niet zo gek. Om half zeven besloten we op te staan en werden de laatste dingen weer in de tassen ingepakt konden we even douchen (of ik in bad) en vertrokken we met de metro naar Union Station. Hier hebben we de voucher omgeruild voor tickets en hadden nog voldoende tijd om te ontbijten. Union Station was ook weer zo'n statig gebouw met zuilen, beelden en mooie details. Washington en New York zijn echt heel verschillende steden. Beiden mooi, maar het contrast was groot. Wat zijn de gebouwen hoog en wat een drukte.
Uit het duistere en niet erg aantrekkelijk Penn-statiion lopende moesten we maar een kort stukje lopen naar het hotel. Toen we hier ingecheckt hadden bleek dat we een hele kleine kamer hadden gekregen met een tweepersoons bed. Omdat we destijds bij het boeken de vraag kregen of we een klein bedrag extra wilden betalen voor een kamer met twee losse bedden zijn we teruggegaan naar de receptie. Het duurde even maar dan kregen we toch ene iets ruimere kamer met twee losse bedden. De kamer was echter bij lange na niet zo mooi als die in Washington, maar dan zitten we wel midden op Times Square. We besloten dan ook meteen op pad te gaan en dus hebben we de drukte van Times Square en het spektakel van Rockefeller Centre bekeken. Daarna zijn we op zoek gegaan naar de Apple-store. Onderweg daarnaartoe werden we bij wat kleine winkeltjes gewezen op voordeligere i-pads. Maar het verhaal aanhorende kwamen we al snel tot de addertjes onder de gras. Stekkers voor internationaal gebruik kosten dan ineens zoveel dat je beter uit bent met de i-pad uit de apple-store en ik voel me daar ook veel beter bij. We zijn dus doorgelopen en ja ik heb nu een i-pad!!! I love (the big) apple. Het was er een hele drukte maar ik werd heel snel geholpen en ze namen uitgebreid de tijd. Ik ben er helemaal blij mee.
Het was inmiddels donker geworden dus we zijn weer teruggelopen naar Rockefeller Centre en daar hebben we onze Explorer Pass gebruikt om de Top of the Rock te bezoeken. Terwijl we al veel moois hebben gezien werden we nu omver geblazen door het uitzicht. Wat ontzettend gaaf is dit. Al die lichtjes en het wijdse uitzicht. Het is hypnotizerend.
Toch is het ook best fris zo op het dak van een 69e !!! etage en we hadden beiden best trek dus ook nu sloten we onze dag af bij een restaurant en nu bleek er een Olive Garden op de hoek te zitten bij ons hotel. We hebben gegeten met een italiaans tintje en daarna nog even gerelaxed op de kamer (ik heb natuurlijk zitten spelen met de i-pad al hebben we helaas weer geen internet op onze kamer)

1. Wat een heerlijk verhaal. Ik heb net de laatste 3 dagen gelezen, wij vinden New York en Washington ook prachtig. Er is zoveel te doen en te zien en iedere keer ontdek je wat anders.
    Geniet lekker verder, veel plezier
    Anita (Tans4USA)

2. Hoi Marleen, heerlijk geschreven in een keer alles gelezen, en wat leuk dat je nu een Ipad hebt aangeschaft.

Groetjes

Rick en Mandy

3. YES YES YES, nu al vaak geprobeerd, maar nu toch een reactie geplaatst :-). Tja, je weet hoe handig ik met computers ben....
    Echt leuk om de verhalen te lezen!! Veel plezier nog he!
    Liefs Ellen

4. Hé Marleen en Han,

Leuk te lezen wat jullie alleem al mee gemaakt hebben. Geniet nog even van de laatste 2 dagen.